Fogyókúra

Ha olyan fogyókúra programot keresel, ami biztosan segít a lefogyásban, ismerd meg a sikeres fogyókúra folyamatát. Rendeld meg a Sikeres fogyókúra című ingyenes tanulmányt és megismerheted a sikeres fogyókúra programok 7 alapfontosságú tulajdonságát. Az ingyenes, Sikeres fogyókúra címú tanulmányt a következő e-mailen rendelheted meg: miksa.beer@gmail.com. Az e-mail tárgy mezőjébe írd be: Sikeres fogyókúra.

2017. február 28., kedd

Szegedi levél

Fogyókúra program

Zsír - cukor - szénhidrát

Mária, 38, Szeged: Több dieta programot kipróbáltam már. Sokszor a program vége előtt feladtam. Lehet, hogy azért, mert nem is kell annyira lefogynom. Egy kicsit teltkarcsú vagyok, de nem vagyok kövér. Persze, azért mindig elolvasom a fogyókúrás, dieta programokat, mert hát a nyáron a strandon azért én is szeretnék egy kicsit jobban kinézni és nem ártana meg, ha egy jó fogyókúrás programmal lemenne néhány kiló. Azok a fogyókúrás programok, amelyeket olvastam, nagyon megoszlanak. A legtöbb ptrogram a zsíros ételektől, husoktól óvná a fogyókúrásokat. Más programok azt tanácsolják a fogyókúrásoknak, hogy ne egyenek szénhidrátokat, kenyeret, tésztát. Azután vannak olyan programok is, amelyek szerint az elhízásért leginkább a cukrok a felelősek. Akkor most mit egyek, ha le akarok fogyni?
Válasz: A szervezetnek sok mindenre szüksége van. Másképpen fogalmazom meg azt, amit a dieta programok ajánlanak: A baj az, ha egyes táplálék fajtából túl sokat eszünk. Ha minden arányosan jelen van a táplálkozásunkban és mértékkel eszünk, szabályozni tudjuk a testsúlyunkat. Persze, azért egyes ételekre jobban oda kell figyelni. Mondom a dieta programok szerinti három rosz ajánlatos sorrendjét:
1.    A legfontosabb, hogy a cukor részarányát csökkentsük. Általában gyümölcsökkel kap elég cukrot a szervezetünk, ezért nem igen van szükség a további nagy cukorfogyasztásra. Egyesek teába, kávéba, tejbe tesznek cukrot. Ne tegyed (mézet se, ha lehet). Ha csak teheted, minél több ételt, italt cukor nélkül fogyasztjál. A desszert, keksz, kalács természetesen legyen édes, de csak mértékkel fogyaszd. Másba (salátába, szószokba, öntetekbe) pedig csak akkor kerüljön cukor, ha valóban nagyon kell.
2.    A szénhidrátok fokozott fogyasztása elsősorban azokban az országokban jellemző, ahol a lakosság száma nagy, hirtelen növekedése miatt nem tudnak elegndő nagy fehérjetartalmú ételt előállítani. Ugyanígy azokban az időkben, amikor hirtelen megnőt a lakosság száma, ugyancsak fokozódott a szénhidrátok fogyasztása. Népszerű és egyszerű ételek, amik sik mindennel kombinálhatók, ízesíthetők. Talán ezért is eszünk belőle sokat. A gyorsétermek pedig elsősorban azért adnak belőle bőségesen, mert olcsóbban előállíthatják és drágábban eladhatják, a vevő pedig jólakottnak érzi magát. Nem kell kitiltani az étrendből, csak arra kell figyelned, hogy ne vidd túlzásba a szénhidrátok fogyasztását. Ha fogyni akarsz, amit lehet, egyed kenyér nélkül. Kerüld a panírozott ételeket, pizzát, panzerottit, spagettit és más főleg tésztából álló ételeket.
3.    A harmadik helyre kerül a zsír. Valamennyi zsírra szüksdége van a szervezetnek, de (sokaknál sajnos) van tartaléka bőven. Ezért ha lehet, inkább kerüld a túl zsíros ételeket. A dietás programok is ezt ajálnják.
Mint mondtad, sok dieta programot olvastál már. Ezért én most nem is egy új programot ajánlok, hanem egy olyan összegezést, amiből talán valami újat is megtudsz a dieta programokkal kapcsolatban:

Rendeld meg a Sikeres fogyókúra című ingyenes tanulmányt. Az ingyenes, Sikeres fogyókúra címú tanulmányt a következő e-mailen rendelheted meg: miksa.beer@gmail.com. Az e-mail tárgy mezőjébe írd be: Sikeres fogyókúra.



2017. február 26., vasárnap

Helyes étkezési szokás a fogyókúra alapja

Hurá! Sikerült lefogynom!

Éva, 37: Két kolléganőmmel fogyókúra versenyt szerveztünk. A fogyólúra verseny két hónapig tartott és én nyertem. Most mindenki gratulál, sokan kérdezik, hogy hogyan fogytam le. Engem meg az foglalkoztat, hogy elkezdtem visszahízni. Egyelőre csak 2-3 dekáról van szó, de ha tíz nap alatt ennyi visszajön, nyárra semmi se marad a sikeres fogyókúra eredményéből. Pedig azért kezdtük el a fogyókúra versenyt, hogy a strandon majd ne kelljen szégyelni a dagadt testünket. Mit tehetek? Fogyókúrázzak tovább?

Válasz: A sikeres fogyókúra egyik alaptulajdonsága, hogy szokást alakítson ki a fogyókúra program. Ezért nem igazán hatásosak a gyors fogyókúrák.  A jó fogyókúra program egyrészt csökkenti a testsúlyt, másrészt beállítja a helyes táplálkozási szokásokat, amelyek garantálhatják, hogy a fogyókúra során leadott kilók nem jönnek napok, hetek alatt vissza. Egy új szokás kialakításához az embernek átlagban 90 napra van szüksége. Ha sikeres volt a fogyókúra az nagyon jó. Most arra volna szükség, hogy a fogyókúra program szerint meghatározza, hogy a nehezen megszerzett testsúly megtartása érdekében mit eszik és mennyit. Ha ezt 90 napig rendszeresen betartja, olyan étkezési szokása alakul ki, amely újabb fogyókúra nélkül is garantálja, hogy nem hízik vissza. Ha most megkezdi a programot, nyárra bombaformában lehet.

Egyébként a helyes táplálkozási szokások kialakítása a személyes fogyókúra program egyik alappillére. Azok közül, akik sikeresen lefogytak és meg is tudták tartani a kisebb testsúlyukat, a legtöbben éppen a személyes fogyókúra programot alkalmazták.


Sikeres fogyókúra

A legegészségesebb fogyókúra

Hizlaló ételek, avagy mit ne egyél, ha fogyni akarsz

A hízás lassú folyamat. A legegészségesebb visszaút, a fogyás is az. Na ezért a mondatért sokan nem fognak engemet szeretni. Az emberek gyorsan akarnak lefogyni. De azért mindenkinek, aki fogyókúra programba kezd, érdemes megismerni a legegészségesebb fogyás programját is.
A legegészségesebb fogyás lassú folyamat. A tartóssan és folyamatosan csökkenő testsúly biztosítja, hogy:

-      A fogyás nem éhséggel jár,
-      A fogyás során nem kell ízetlen ételeket enni,
-      A fogyáshoz nem kell magadnak külön főzögetni,
-      A fogyáshoz nyugodtan ehetsz az éteremben is, csak válogasd meg, hogy mit,
-      A fogyás miatt nem kell kerülnöd a fogadásokat,
-      A fogyás során a bőrödnek lesz ideje alkalmazkodni és nem alakulnak ki petyhűdt bőr helyek a testeden.
Ezért ajánlom én is az ilyen dieta programokat. Persze, ezeket a programokat is lehet más, gyors programokkal összekapcsolni. Akkor a hatás még eredményesebb lesz, nem kell majd attól félni, hogy a fogyókúra program után gyorsan visszahízol. Ha pedig ezt a programot egy megfelelő fitness programmal is összekapcsolod, sokat teszel az egészséged megvédése érdekében is.
A legegészségesebb fogyókúra programnak egyetlen utasítása van: KERÜLD A HIZLALÓ ÉTELEKET. És akkor nézzük, hogy a program szerint melyik ételek tartoznak a hizlaló ételek közé:
-      Édes gabonapelyhek, lapocskák, csemegék – még ha műzlinek is hívják ezeket a termékeket, a magas cukortartalmuk miatt éppen a hizlaló ételek csoportjába tartoznak.
-      Feldolgozott húsfélék (parizerek és más felvágottak, virsli, kolbász) – a termékeknek nagy a zsírtartalma. Azon kívül tartósítószereket is tartalmaznak és nem ritkán olyan adalékokat adnak hozzá (elsősorban a kolbászokhoz), ami leköti a vizet. A gyártók ezt azért teszik, hogy a termék ne sokat veszítsen a súlyából és így a vizet is jó áron el tudják adni. Ha ezeket a termékeket meg szeretnéd sütni, meglepődsz, hogy mennyire összesülnek és mennyi folyadék szabadul fel. Nem nehéz elképzelni, mit csinál a vízet megkötő adalék az emberi szervezetben.
-      Ömlesztett sajt – mivel több ízben készül és egyszerű a fogyasztása, közkedvelt élelmiszerről van szó. Sokan azt gondolják, a fogyást is segíti. Pedig a termékekre jellemző, hogy magas a zsírtartalmuk. Ezen kívül az álagjavító és ízesítő adalékok sem túlságosan kivánatosak az emberi szervezetben.
-      Főzelékféle konzervek – a termékeket a legtöbb esetben sós vízben konzerválják. Az ezekkel az ételekkel a szervezetbe juttatott só fölöslegesen növeli a szervezetben megkötött víz mennyiségét.
-      Kész ételek – egyébként sem igazán házias izűek. De ennél is nagyobb gond, hogy különböző édesítő és ízesítő szereket tartalmaznak. A dextrózt, maltózt, fruktózt, glukózt, kukorica és a malátaszirupot említeném.
-      Hidrogénezett növényi zsírok – A telitetnel zsírok élettani szempontból kedvezőek, mivel ezek meg tudják kötni a szervezetben levő szabad gyököket. Az ilyen zsírokra, olajokra azonban jellemző, hogy levegővel érintkezve nem sokáig tarthatóak el, mert a szabad „lábaikon” gyorsan megkötik az oxigént a levegőből, hogy stabilabb formát alakítsonak ki. Ezt köznyelven úgy mondjuk, hogy megavasodnak. (Ez a folyamat jellemző a magas olajtartalmú magvakra, dióra, mogyoróra, napraforgóra, tökmagra is) A gyártók ezért az ipari folyamatban hidrogént kötnek meg a szabad lábakon, vagyis hidrogénezik az olajat, margarint. Azután ezt úgy hirdetik, mint valami jelentős plusz tulajdonságot. Pedig ez azt jelenti, hogy a telítetlen zsírok éppen azt a tulajdonságukat veszítik el, ami számunkra a legfontosabb volt. Ha nem akarsz hidrogénezett olajat, margarint, majonézt és más krémeket vásárolni, legjobb ha a hideg sajtolású olajak között válogatsz.
-      Kérődző állatok zsírja – A zsír hizlal. Valamennyire természetesen szükség van. A megfelelő táplálkozási program kialakításához napi 2 gram zsír bevitele elegendő. Ennyi biztosan van a naponta fogyasztott húsokban, magvakban, tojásban, sajtban, tejben. Többletbevitelre tehát nincs szükség. Teljességgel kihagyható a zsír és faggyú mint élelmiszer.
Kerüld el ezeket az élelmiszereket. Közben étkezésedet tartsd a normális, megfelelő szinten. És lassan megindul a fogyási folyamat.

Ha olyan fogyókúra programot keresel, ami biztosan segít a lefogyásban, ismerd meg a sikeres fogyókúra folyamatát. Rendeld meg a Sikeres fogyókúra című ingyenes tanulmányt és megismerheted a sikeres fogyókúra programok 7 alapfontosságú tulajdonságát. Az ingyenes, Sikeres fogyókúra címú tanulmányt a következő e-mailen rendelheted meg: miksa.beer@gmail.com. Az e-mail tárgy mezőjébe írd be: Sikeres fogyókúra.